2012年4月7日星期六

天使,我就是。Sarah McLachlan - Angel






Sarah McLachlan - Angel
Spend all your time waiting
For that second chance,
For a break that would make it okay.

There's always some reason
To feel not good enough,
And it's hard, at the end of the day.

I need some distraction,
Oh, beautiful release.
Memories seep from my veins.

Let me be empty,
Oh, and weightless,
And maybe I'll find some peace tonight.

[Chorus]
In the arms of the angel,
Fly away from here,
From this dark, cold hotel room,
And the endlessness that you fear.
You are pulled from the wreckage,
Of your silent reverie.
You're in the arms of the angel,
May you find some comfort here.

So tired of the straight line,
And everywhere you turn,
There's vultures and thieves at your back.

The storm keeps on twisting.
Keep on building the lies
That you make up for all that you lack.

It don't make no difference,
Escape one last time.
It's easier to believe in this sweet madness,
Oh, this glorious sadness,
That brings me to my knees.

[Chorus]

You're in the arms of the angel,
May you find some comfort here.

天使
花光所有的等待时间
第二次机会
突破,将使还好

总是有一些原因
觉得不够好
很难这一天结束

我需要散散心
美丽释放
我的血管里渗出的回忆

是空的
失重
也许我会找到一些和平今晚

[合唱]
天使的怀里
从这里飞走
黑暗,阴冷的旅馆房间
你惧怕的
你是从飞机残骸中
无声的幻梦
你在天使的怀里
一些你可能这里找到了安慰

这么累的直线
无论你走到哪里
兀鹰和小偷跟在身后

暴风雨仍肆虐不止
继续建设谎言
弥补你所欠缺的

它不作任何区别
逃避一次
它更容易相信这甜蜜的疯狂
哦,这个光荣的忧伤
这使我想到我的膝盖

[合唱]

你在天使的怀里
一些你可能这里找到了安慰


每个人都有代表自己内心的歌曲。我,也不例外。
Sarah McLachlan 的歌曲 “Angel” ,代表了我 “ Angel”。

每个人生的阶段,都会有一首为自己而唱的歌。在我跌倒、难过、无助与内心慌乱时,这首歌曲就像定心丸,给了我莫大的安全感。舒适的旋律,优美的歌词。正中当时内心脆落的我。它的出现至今,我依然还爱。无论何时,只要听到这首歌曲,我顿时内心平静、毫无杂念。

Angel = Angel Wee, 我就是自己的天使,天使就是我自己。唯有自己才是不让自己受伤的人,唯有自己才能让自己找到安慰。

没有评论:

发表评论